wtorek, 5 czerwca 2018

Jak znaleźć pracę dla początkujących?









Nareszcie koniec matur, a więc najdłuższe wakacje życia. Tak "wakacje"... Podobno wtedy zwiedza się świat i spełnia swoje marzenia, a przynajmniej każdy myśli, że tak jest. Niestety, nie tak wygląda rzeczywistość. Większość z nas decyduje się na pracę, żeby trochę dorobić i odłożyć. Te 4 miesiące sprawiają, że większość maturzystów czegoś szuka. Niestety nasz wolny czas i chęci nie zawsze wystarczają. Sama wiem jak ważne jest doświadczenie, którego szukają pracodawcy. Już w tamte wakacje szukałam pracy i myślałam, że jeśli zostanę kelnerką to poznam fajnych ludzi i trochę przy okazji zarobię. Pochodzę z małej miejscowości więc nie miałam dużego wyboru. Wszędzie gdzie dzwoniłam i mówiłam Liceum i bez doświadczenia kończyłam rozmowę. Nikogo nie interesują osoby bez doświadczenia i jeśli jeszcze nie jest w szkole gastronomiczej to już w ogóle nie ma czego tutaj szukać. Cały czas słyszałam, że szukają kogoś innego, albo odezwą się później. Tak minęła połowa wakacji i w końcu jedna restauracja się odezwała. Nie pracowałam długo, ale to był dobry początek. Nauczyłam się na czym tak naprawdę polega ta praca. Teraz kiedy wysyłam CV i mam wpisane moje doświadczenie więcej miejsc chce mnie zatrudnić. Oczywiście nie każdy, bo przy wysłanych 30 CV tylko kilka zadzwoniło, ale zawsze to lepiej niż nic. To pokazuje jak ciężko znaleźć pracę dla osoby, która szuka jej pierwszy raz. I tutaj taka mała rada. Nie poddawajcie się. Wiadomo, że nie jest łatwo, ale na pewno znajdzie się miejsce, które chętnie przyjmie kogoś do przeszkolenia. Im więcej wyślecie zgłoszeń tym większe szanse, że ktoś się odezwie. Pamiętajcie, że nawet jeśli w tej pierwszej pracy będziecie tylko miesiąc zawsze jest to dobry początek na coś lepszego w przyszłości. A jeśli już jesteście zaproszeni na rozmowę  możecie troszkę podkoloryzować, żeby bardzie przekonać do siebie pracodawce. Oczywiście nie możecie przesadzić np jeśli nie macie nic wspólnego z komputerami nie możecie powiedzieć, że od zawsze marzyliście o tej pracy i każdy wolny czas przeznaczacie na rozwijanie swojej pasji jaką są komputery, ale jeśli rzeczywiście lubicie coś robić w programach i myślicie, że to może być fajny początek możecie powiedzieć, że Was to interesuje, często to robicie w wolnym czasie i robiliście coś komuś po znajomości z wieloma sukcesami. Myślę, że nie jest duże naciągniecie i przy doborze odpowiednich słów możecie sobie pomóc.  Jak to mówią trzeba sobie jakoś radzić. Więc do dzieła i powodzenia. :) 

105 komentarzy:

  1. Ech, moją pierwszą pracą było...sprzedawanie okularów przeciwsłonecznych - właśnie w te najdłuższe wakacje. Fajna praca;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba się tam bardzo wynudziłaś :D no, ale od czegoś trzeba zacząć :D

      Usuń
  2. Pamiętam, że po maturze planowałam pójść do pracy, ale niczego nie mogłam znaleźć... Takie realia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Szukanie pracy czy to z doświadczeniem czy bez to ciężka sprawa ☺
    Powodzenia ☺
    Obserwuje ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie racja zawsze jest ciężko :/ no, ale damy radę! :D

      Usuń
  4. szukanie pracy to praca sama w sobie

    OdpowiedzUsuń
  5. początki są trudne, to prawda... ja zaczęłam od ulotek, gdzie nie było w zasadzie nic wymagane :D później promocje i tak ciągnęłam kilka lat :D aż do końca studiów :D Teraz po studiach złożyłam w zasadzie 1 CV i się udało :D Także dużo zależy też od szczęścia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli naprawdę Ci się poszczęściło :D gratuluję :D

      Usuń
  6. kochana pracy jest pełno jeśli nie jesteś wymagają i żadnej racy się nie boisz dostaniesz od ręki ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wlasnie rozmyslam nad zmiana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno zmiany są dobre :D a co chcesz zmienić i na co? :D

      Usuń
  8. Najgorsze są początki, a jak już się coś ruszy to wówczas z doswiadczeniem zawsze łatwiej.
    Powodzenia i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zaczełam pracować w wieku 16 lat jako hostessa- dorabiałam sobie weekendami, później przyszły kolejne prace od sezonowych po te poważniejsze. Warto z pewnościa poszukac jakiegos stażu ( nawet na krótko) kasa może mniejsza, ale jest szansa na zdobycie doświadzcenia. Po powrocie do Polski pomogł mi tez w pracy fakt, iz przez 5 lat mieszkałam i pracowałam w Londynie w róznych miejscach :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za radę :D i mam nadzieję, że Ty masz już tę wymarzoną pracę :D

      Usuń
  10. Z tym szukaniem ciężka sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  11. Też jestem po maturach, szukam pracy na kasie. I jak na razie brak mi innych pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też o tym myślałam a oprócz tego u mnie w grę wchodziła jeszcze gastronomia bo byłam kiedyś kelnerką :) ostatecznie chyba skończę w takim call centre :) myślę, że to będzie coś nowego i może mi się kiedyś przydać :) warto próbować nowych rzeczy, żeby zobaczyć co tak naprawdę wolisz robić :)

      Usuń
  12. W dzisiejszych czasach ciężko znaleźć coś fajnego, konkurencja bardzo duża:) powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety trzeba trochę poszukać :)) dziękuję :)

      Usuń
  13. Powodzenia ;) najcudowniej jest znaleźć pracę połączoną z pasją;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, ale u mnie niestety nie jest to na razie możliwe :/ ale mam nadzieję, że kiedyś do tego dojdę :D

      Usuń
  14. Moim zdaniem dla chcącego nic trudnego. Pochodzę z małego miasta i dla młodych jest sporo opcji - praca w jedenej z pizzerii, sprzedawanie warzyw na ryneczku czy sezonowo truskawek, nawet te głupie ulotki. Teraz mieszkam w Białymstoku i musze przyznać, że szukam pracy, ale tylko dlatego, że wybrzydzam :P Do lipca daję sobie czas na znalezienie czegoś fajnego, a jak nie to spożywczak albo własnie kelnerowanie. I rzeczywiście najdłuższe wakacje w życiu - bo na studia idę dopiero za rok:P
    Buziaki! x
    http://coachingowe-prdlnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo Białystok w końcu ktoś ode mnie :D ja też chyba w tym roku za bardzo wybrzydzam :P ale mam nadzieję, że w końcu nam się uda :D

      Usuń
  15. Teraz właśnie mam takie wakacje, pracę dorywczą znalazłam,ale i tak wkrótce wyjeżdżam na długie wakacje,więc będę musiała przerwać :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak, w mniejszej miejscowości może być trudniej. W większym mieście jest mnóstwo sklepów i restauracji, które w sezonie urlopowym chętnie wezmą kogoś na zastepstwo. Ale trzeba uważać, bo niektórzy oszukują, zapraszają na dzień próbny, który trwa trzy dni bezpłatne i potem dziękują i biorą następnych i tak w kółko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety też się z tym spotkałam, że nie dostałam pieniędzy za dzień próbny chociaż było ustalone, że będzie wszystko wypłacone tylko w mniejszej cenie :/ nie niestety tera bardziej uważam, bo w wielu miejscach chcą wykorzystać osoby, które dopiero zaczynają i na niczym się nie znają :) moja pierwsza praca właśnie taka była i teraz przynajmniej wiem na czym to wszystko polega i nie jestem takim żółtodziobem w tym wszystkim :)prawda jest taka, że pracodawcy chcą jak najwięcej zarobić i jeśli trafi się ktoś kogo łatwo oszukać robią to :/ niestety :/

      Usuń
  17. Wakacje po maturze są najlepsze! Swoje miałam rok temu i chętnie bym się do nich cofnęła :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To co ciekawego wtedy robiłaś :D 4 miesiące to kupa czasu :D

      Usuń
  18. matura za rok,
    cant wait..........

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja zaczęłam sobie dorabiać w wieku 17 lat ale po skończeniu technikum nie wpisywałam tego w CV bo chciałam iść w całkiem innym kierunku. I fakt, że ciężko jest coś zdobyć bez doświadczenia ale w końcu zawsze się udaje :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne trzeba być cierpliwym :) a co teraz robisz? czemu nie chciałaś robić tego czego się uczyłaś? :P

      Usuń
    2. Dorabiałam na kasie (dlatego tego nie wpisywałam w CV) a po szkole chciałam właśnie robić coś w kierunku zawodu, którego się uczyłam (mechanik). Teraz jestem kontrolerem jakości :D

      Usuń
    3. O kurcze super :D mam nadzieję, że jesteś zadowolona :D

      Usuń
  20. Najłatwiej jest tak na prawdę dostać pracę przez znajomych, czasem kogoś polecą albo powiedzą do jakich firm nie powinno się składać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niestety z moich znajomych ja jako pierwsza zaczęłam szukać pracy i to ja raczej mówiłam gdzie mogą iść, a gdzie lepiej nie zaczynać :P

      Usuń
  21. Thank you very much and I will definitely see your blog :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Oj tak... zdobycie pracy bez doświadczenia to nie taka łatwa sprawa. Dlatego dobrze jest chwytać się czegokolwiek, nawet bezpłatnych staży - szczególnie, jeśli nadal jest się na utrzymaniu rodziców :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem daleko od rodziców i miałam pieniądze tylko na pierwszy miesiąc dalej trzeba sobie radzić samej :P

      Usuń
  23. Po maturze chciałam sobie trochę dorobić, wiadomo jak każdy. Złożyłam cv do hipermarketu i... tak zostałam, pracuję tam już ponad dwa lata, w mojej pierwszej pracy :) ale strasznie się przywiązałam! :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zaprasza do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super że dobrze trafiłaś :D a nie myślałaś, żeby coś zmienić? :D

      Usuń
  24. Ja pracowałam w pracach sezonowych takich jak zbieranie wiśni borowek, ostatnio pracowałam na stoisku a niedawno w restauracji, wszystko dorywczo, ale chciałabym znalesc coabna dluzsza metę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też próbowałam różnych rzeczy :) wiadomo, że jak jest się młodą osobą chce się spróbować czegoś nowego, bo potem nie będzie się miało odwagi czegoś zmieniać jeśli się przyzwyczaimy :D ale masz rację , po jakimś czasie chce się ustatkować :D

      Usuń
  25. Bardzo ciekawy post, zapewne wiele z nas młodych ludzi zastanawia się jak sobie poradzić z takimi sytuacjami jak szukanie pracy... :)
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/06/pani-henryka-i-morderstwo-w-pensjonacie.html

    Dodaję bloga do obserwowanych, oczekuję rewanżu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wtedy chyba zaczyna się to "dorosłe życie" :P

      Usuń
  26. hmm pierwsza praca.... inwentaryzacje po sklepach :D było śmiesznie ale męcząco :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej nie było trzeba chodzić na siłownie :D

      Usuń
  27. Doświadczenie moim zdaniem jest najważniejsze. Ja swoją pierwszą pracę dostałam zupełnie przypadkiem, można powiedzieć, że dzięki dobrej koleżance. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze jest gdzieś zacząć potem jakoś pójdzie :D

      Usuń
  28. Ooo a ja właśnie przeglądam oferty prac i aktualnie niczego nie widzę interesującego :/
    Na wakacje chciałbym sobie popracować by jakoś minimalnie obciążyć finansowo moich rodziców.
    Z tym doświadczeniem nie jest ciężko, ale fakt bardzo dużo patrzy na to czy mamy je czy nie, a fakt faktem osobie która cały czas się uczy trudno o doświadczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje ucząc się trudno jest pracować :/ ale jak to mówią najtrudniej jest zacząć potem już będzie tylko łatwiej :)

      Usuń
  29. Szczerze mówiąc nigdy nie miałam problemów ze znalezieniem pracy, swoją pierwszą zaraz po maturze znalazłam chyba w tydzień i dzięki niej z przyjaciela zyskałam miłość życia:D hehe Pozdrawiam:*

    www.windowtothebeauty.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo kurcze jaka szczęściara :D mam nadzieję, że tak zostanie do końca :D

      Usuń
  30. Ofert pracy jest dosyć sporo tylko czasem trudno się dostać :/ Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się :D ale im więcej wyślemy CV tym większe prawdopodobieństwo, że się odezwą :D

      Usuń
  31. Oj ja też po skończeniu szkoły średniej miałam nie lada problem ze znalezieniem pracy. Mimo, że po ekonomiku, to zawsze słyszałam, że nie mam doświadczenia. Ale z czasem się udało i byłam z niej bardzo zadowolona. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no niestety bardzo często tak jest, ale nie można się zniechęcać :))

      Usuń
  32. Od początku czas po maturach planowałam pracowicie, ale jestem z tego zadowolona, ze "zbierania doświadczenia" i jakiegoś zajęcia oczywiście :)


    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  33. Kiedy skończyłam szkołę zrobiłam sobie wakacje i od września szukałam pracy. Znalazłam pracę bez doświadczenia w kwiaciarni i to była bardzo przyjemna praca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo chciałam iść do jakieś kwiaciarni, ale bałam się, że nie będę potrafiła zrobić jakiejś wiązanki, albo pomylę kwiaty :P

      Usuń
  34. Wolne po maturze to był najlepszy czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chcę zarobić w te wakacje, żeby za rok polecieć na wymarzone wakacje :D

      Usuń
  35. Moja pierwsza praca to była praca w sklepie. Niestety były to czasy okropnych zarobków a o umowie mogło się tylko pomarzyć :/ Minusy mieszkania w małym mieście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja pierwsza praca też była za marne pieniądze i bez umowy :/ ale od czegoś było trzeba zacząć :)

      Usuń
  36. ciekawy wpis :) ja po maturze zrobiłam sobie wolne

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja mieszkam w kurorcie turyst. więc na 10 wyslanych cv 10 odpowiada nawet bez doświadczenia... rotacja olbrzymia...

    OdpowiedzUsuń
  38. Moja pierwsza praca po szkole (fryzjerskiej) to praca w salonie fyzjerskim :D także w swoim kierunku, ale zmieniłam po roku czasu ze względu na szefostwo i poszłam pracować do sklepu, co baaardzo miło wspominam ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zawsze interesowały te " szalone metamorfozy" :D a co teraz robisz? :D

      Usuń
  39. Zależy czy ludzie wybrzydzają z pracą czy nie :P

    OdpowiedzUsuń
  40. Szukanie pracy to często ciężka robota...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby jeszcze nie zaczęło się pracować, ale już się pracuje :P

      Usuń
  41. Haha... a ja marzę o dłuższych wakacjach :)!!!
    Powodzenia w poszukiwaniach :)!!!
    P.S. Dzięki za odwiedziny u mnie :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :d i mam nadzieję, że niedługo Ty też odpoczniesz :D

      Usuń
  42. Hi thank you :)) I will visit your blog :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja po maturach miałam pracę marzeń.. pracowałam jako animatorka na Teneryfie przez 3 miesiące <3
    Pozdrawiam :*
    www.nataliasiejka.pl (klik)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojeju nie dziwię się, że Ci się podobało :D a jak wpadłaś na taką ofertę? :D

      Usuń
  44. Post bardzo motywuje i na pewno wielu osobą pomaga! Pozdrawiam (:

    My blog.
    Instagram.

    OdpowiedzUsuń
  45. Myślę, że w następnym roku będę szukać pracy także pomocny post :D

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Czasem trudno jest znaleźć pracę, która by nam odpowiadała. Warto zacząć moim zdaniem od czegoś prostszego, bądź być na stażu aby się czegoś nauczyć ;* Super post, bardzo ciekawy ;*

    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł, ale patrząc z drugiej strony jeśli nasza pierwsza praca będzie wymagająca to potem każda inna będzie dużo łatwiejsza :D u mnie tak było :D

      Usuń
  47. Ja kończę 2 klasę liceum, ale dużo osób u nas w klasie już pracuje. Ja dawałam CV do kilku sklepów z ciuchami (w restauracjach wymagają książeczki, a to jednak duży koszt).

    ZAPRASZAM DO MNIE!
    Mój blog
    Mój kanał na Youtube
    Mój instagram

    Daily Dose of Beauty/SuzaneKate


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nie szukali nigdzie do sklepów z ubraniami, więc nie wiem jak jest u nich, ale co do restauracji masz racje. Żeby zacząć pracować w gastronomi potrzebna jest książeczka, żeby mieli pewność, że jesteś zdrowa. :) Koszt też jest duży, ale kiedy już ją wyrobisz na pewno Ci się zwróci, więc warto :)

      Usuń
  48. Czasami jest trudno znaleźć pracę ale trzeba próbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  49. Bez pracy nie jestem w stanie długo wytrzymać, pozdrawiam Adriana Style

    OdpowiedzUsuń
  50. Pamiętam jak ja pierwszy raz szukałam pracy.. Tyle CV wysłanych a ile dzwoniłam.. Ciężko znaleźć pierwsza pracę bo przeważnie szukają z doświadczeniem :) pozdrawiam i zapraszam do siebie ❤
    Http://wszystkodlamamicorek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda jest ciężko, ale kiedyś w końcu się uda :D

      Usuń

Dziękuję za komentarze i obserwację na pewno się odwdzięczę :)

Jeśli możesz zostaw w komentarzu adres swojego bloga ♥